RoadTrip til Bornholm i Feriepark – 5 dage i 2023

Dag 1

Efterårsferien var lige startet, bilen var pakket og klar til at tage afsted mod Bornholm.

450 km og 2 færgeturer senere var vi i Hasle Feriepark. Som var bestilt hos Team Bornholm hjemmefra, og så gav de færge billetten fra Ystad-Rønne Tur/Retur oven i prisen.

Vi sad ikke stille den første dag, for Opal søen skulle bare opleves.

Et af Danmarks perler, hvor du kan stå midt i det hele, og slet ikke forstå du stadig er i Danmark.

På vejen tilbage tog vi en smuttur forbi Hammershus Slotsruin.

En smuk udsigt når man kommer til tops og spændende at kigge rundt i ruinerne.

"Nogle ser historie, andre ser en bunke mursten"

Dag 2

Efter et velfortjent morgenmad, gik turen til Ekkodalen, her blev der vandret lidt rundt og råbt højt for at høre ekkoet.

Senere på dagen stod den på at udforske Kultippen i Hasle. Det er et anderledes område, som ligner et månelandskab. Dog er det affaldsprodukt fra kulgravning i 1940´erne.

Dag 3

Dagen startede ud med køretur til rundekirken Østerlars kirke, inden turen gik videre til Bornholm Middelaldercenter. Det må bare opleves, et godt sted til børn og barnelige sjæle. Der var bueskydning, lav sin egne smykker, lav selv lertøj, farvning af garn og bondegårdsdyr.

På vejen tilbage til feriehuset, kørte vi en lille omvej for at se Døndalen Vandfald, en lille gåtur ind i skoven før man kommer til det, og selvfølgelig var det endnu et smukt sted.

Efter en tur omkring feriehuset i Hasle, stod den på 10 km Etape Løb i Rønne om aften, og på ruten var der pyntet op til halloween.

Herefter stod aften på afslapning.

Dag 4

En regnende og blæsende dag, som mest stod på køretur øen rundt, til de forskellige byer og strande. Vi kom forbi Rokkestenen og Bisonerne i Almindingen for at kigge efter Bisoner, men desværre så vi ikke nogen.

Ved aftenstid skulle Hasle Røgeri besøges, for at få smagt de røget sild.

Dag 5

Hjemrejse dagen var kommet, men det var en Stormflod også, så færger blev aflyst på stribe. vi var så heldig at få ombooket billet til Poul Anker færgen som havde 1 ud af 2 afgang denne dag.

Vi var også heldig at komme over Øresundsbroen, da den var lukningstruet. Men næste færge mellem Sjællands odden - Aarhus blev aflyst, så vi måtte køre over Fyn hjem.

Men vi var heldig at køre hjem som tingene lukkede bag os. Og så nåede vi endda at få handlet i Sverige, mens kursen på den svenske krone var godt nede.